Laatste knuffel

22 februari 2016 - Guayacanes, Cuba

Het was vandaag zondag en dus mochten we uitslapen! Een dik uur langer geslapen en dat had ik nodig ook:) We hebben s'ochtends een kerk bezocht in de buurt, deze kerk zal ook de start/finish zijn tijdens de marathon. Dominicaanse diensten zijn heel anders dan ik gewend ben. Ze zijn veel langer, veel 'speciale' optredens en in het Spaans. Ik vond het wel vet om te zien dat alles wat ze deden recht uit hun hart kwam!
Nadat deze dienst afgelopen was kwamen er ongeveer 200 kinderen om met ons een sportmiddag te beleven. Dit was 1 groot feest! Er waren springkussens, popcornmachines, suikerspinnen en nog veel meer! En het mooiste van alles was dat Franklyn (zie het stukje van gisteren) er ook weer was. Ik heb heel de middag met Franklyn gespeeld en we hadden de tijd van onze levens! Hij heeft heel de dag gelachen waardoor mijn middag ook niet meer stuk kon. De organisatie maakte er een groot dansfestijn van en iedereen had het naar zijn zin, vooral Franklyn en ik. Ik heb echt genoten van de vrijheid van spelen en de vrolijkheid die ik gister niet bij Franklyn had gezien. Je kan wel zeggen dat ie een beetje mijn hart heeft gestolen, vooral toen ie weer in mijn armen vloog als ik hem weer wat water gaf.
We hebben een hele leuke tijd gehad maar het is wel dubbel om dan weer weg te gaan. De laatste woorden die ik tegen hem mocht zeggen heb ik gebruikt om hem te vertellen dat ik trots op hem ben en dat het zo'n geweldig ventje is. Tijdens de laatste knuffel bedacht ik me dat ik weer naar m'n luxe hotel ga en hij weer naar z'n moeder in het kleine huisje. Ik wist weer dat hij weer moest gaan overleven in de harde wereld waar hij in woonde. Dat deed en doet pijn. Gelukkig is compassion er om hem te helpen met overleven, ik heb zijn tutor ontmoet , Auroro, en dat is een schat van een vrouw die meer dan het beste voor hem over heeft. Ik vertrouw er dus op dat compassion gebruikt gaat worden door God om Franklyn te helpen overleven en zelf een inspiratie te worden voor anderen!
Ik heb een fantastische dag gehad die we allebei niet snel gaan vergeten.
De rest van de avond bestond uit napraten en liedjes zingen onder een palmboom om een kampvuur, ik heb ergere avonden meegemaakt.
Morgen gaan we naar een project waar alleen maar tienermoeder opvangen worden. Ook gaan we huizen bezoeken van sommigen en in deze huizen gaan we ook praktisch bezig. Denk hierbij aan afwassen, dingen maken of boodschappen doen. Ik heb weer zin in morgen:)